PARTNERCONSULTINGIF
phone
  • (095) 143-81-81
ETOVИвано-ФранковскPARTNERCONSULTINGIFНовиниКРИЗА ВІДКРИВАЄ НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ кондитерів УКРАЇНИ
Меню
Контакты
Мы в социальных сетях

КРИЗА ВІДКРИВАЄ НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ кондитерів УКРАЇНИ

Східна мудрість говорить: «Опинившись на глибоководді, навчитеся пірнати».

Саме на глибоководді зараз опинилися українські виробники кондитерських виробів. Уже три роки ми спостерігаємо їх відчайдушні спроби переформатуватися під нові умови. А тим часом стрімко скорочуються обсяги виробництва, їх місце на світовому ринку відвойовують конкуренти з інших країн, та й економічна ситуація в нашій країні не дає можливості працювати тільки на внутрішній ринок.

Трохи статистики.

Якщо порівнювати з попереднім роком, 2015-й приніс українським виробникам істотне скорочення виробництва - на 94 тисячі тонн. Під удар потрапили шоколадні (на 21%) і борошняні вироби (на 18%). Лише цукристий сегмент (карамель) не тільки зберіг позиції, а й збільшився на 1%. Більш ніж на 30% впало виробництво тортів. Купівельна спроможність українців настільки знизилася, що кондитерам довелося переглядати асортимент і збільшувати частку солодощів в середньому і низькому ціновому сегменті. 2016 рік лише продовжив тенденцію до скорочення. Держстат наводить цифри:

Шоколадні вироби втратили 9,1% (81,3 тис. Тонн);

Цукристі вироби 4,1% (104 тис. Тонн);

Печива і вафлі 3,7% (133 тис. Тонн);

Звичайно, є ряд об'єктивних чинників, які призвели до таких наслідків: війна на сході країни, падіння курсу національної валюти, зниження купівельної спроможності і втрата головного ринку збуту - РФ. Так, світ змінився, він вже не буде колишнім. Ці процеси глобальні. Сьогодні через політичні та військові процеси багато країн переглядають свої торговельні та ділові відносини. Це не фініш, а лише етап. Тобто якщо зміни настільки глобальні, то логічним буде і дивитися на їх виклики більш глобально.

Що ми маємо?

Ринок кондитерських виробів України вважається найважливішою складовою всієї харчової промисловості, яка тісно пов'язана з такими ключовими сферами як: АПК, машинобудування, хімічна промисловість, сировинний, людський і геополітичний потенціал. За радянських часів саме в нашій країні була сконцентрована 25% від союзного кондитерського виробництва (приблизно 800 тисяч тонн). Звичайно, 90-ті внесли корективи. Але вже до 2003 року попереднє положення було відновлено.

Ми експортували солодощі в країни СНД і Росію. Співпраця була плідною, але тривожні дзвіночки з РФ (у вигляді тимчасових заборон на ввезення продукції) і раніше мали місце. Сьогодні цей великий ринок для нас втрачено. Зате ситуація благоволить нашій переорієнтації на інші, більш глобальні і менш примхливі майданчики.

До початку військового конфлікту на сході, фахівці оцінювали сумарну потужність всіх вітчизняних виробників кондитерки в 1,5 млн. тонн на рік. Навіть з урахуванням заморожених на Донбасі комплексів «АВК» і «Конті», цей показник не набагато зменшився. Тим часом внутрішній покупець не готовий до споживання такого обсягу. Хоча ємність нашого ринку і оцінювалася статистиками в 1 млн. Тонн на рік, ми вже перераховували причини стагнації сегмента всередині країни.

Найкращим виходом тут буде переорієнтація на ринки США, Великобританії, Польщі, Німеччини та країн Балтії. Як показує графік чистих продажів - ці країни дуже активно купують солодощі. Польща і Прибалтика - знайомі з українською продукцією, хоча не можна заперечувати, що там досить висока конкуренція.

Ринок США, незважаючи на удавану насичення, і зараз дуже емкісний. За даними компанії Euromonitor загальне споживання кондитерських виробів в США збільшилася з 2005 по 2010 роки з 64 921,7 млн. до 69 944,1 млн. доларів США. Прогнозоване збільшення споживання ще до кінця 2016 року складе 80 109,5 млн. доларів США.

Окремо необхідно зазначити перспективи роботи на ринку Китаю. Адже не випадково ми почали розмову з східної мудрості. 5 років тому ця країна стала лідером (обігнавши США!) По споживанню продуктів харчування. Уже 16 років щорічний приріст показників з придбання харчової продукції становить 23%. При тому, що Індія має таку ж чисельність населення, вона має в 5 разів меншу місткість ринку.

Чисті продажі продовольства в супермаркетах в минулому році перевищили 970 млрд. Доларів. До кінця нинішнього року цей показник дійде до 1,5 трлн. доларів. Китайські покупці дуже люблять імпортну продукцію, стали приділяти велику увагу здорової та якісної їжі. А в Китаї місцеві виробники відчувають з цим великі проблеми. Повідомлення про масові отруєння з'являються лякаюче часто.

У деяких великих українських концернів з виробництва продуктів харчування (в тому числі і кондитерки) вже є досвід роботи на цьому торгівельному майданчику. Правда, він поки що невеликий і його не можна назвати системним. Тим часом статистика говорить про неймовірну ємкість китайського ринку продовольчих товарів. Більш того, споживачів не задовільняє якість продукції багатьох місцевих виробників, що, безсумнівно, теж дає фору українським брендам.

Криза відкриває нові можливості!

05 декабря 2016
© 2016 - 2018 PARTNERCONSULTINGIF | Пожаловаться на содержимое
Создать сайт бесплатно
Сайт создан на платформе ETOV